Home » Företagare » Google ändrar villkoren för sina mobilsökningar
Googles logotype

Google ändrar villkoren för sina mobilsökningar

Google är ju härskaren på nätet bland sökmotorerna och alla vill naturligtvis hamna så högt upp som möjligt i deras olika söklistor. Det här är något som jag jobbar mycket medvetet med när det gäller glanna.se. Vi ligger bland de fem första på många sökningar när det gäller hund och det är ingen slump.

Så SEO-”expert” är ytterligare en titel jag skulle kunna lägga till på mitt visitkort, bortsett från VD, hundinstruktör, ingenjör, ekonom, it-tekniker, administratör, lokalvårdare osv.   😉

Sedan i höstas har Google börjat jobba med ett projekt som de kallar Google AMP (Accelerated Mobile Pages Projekt) där de kommer att ändra på sökkriterierna när det gäller mobilsidorna. Detta kommer att ha stor betydelse för alla som har webbsidor eller bloggar med banners, java-script och liknande. De webbsidor som kommer att prioriteras är istället de som använder AMP HTML så nu gäller det att sätta sig in i vad detta kommer att betyda.

Vi håller ju sedan ett tag på att sätta upp en VPS som vi så småningom kommer att flytta över våran webbsida till och i samband med det kommer jag också att läsa på mer vad Google AMP betyder.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*